Ce trebuie să ştiţi atunci când călătoriţi cu autocarul

vehicle_bus.jpg

Am avut norocul ca timp de o vară să lucrez ca şi însoţitor de grup pe autocar.  Lucram într-o agenţie de turism şi din 10 în 10 zile plecam în Grecia cu turiştii. Să zicem că a fost o vară frumoasă, dar foarte obositoare, motiv pentru care am şi renunţat la sfârşitul sezonului.

Chiar dacă am “stat” în autocar un singur sezon turistic, am învăţat foarte multe şi am reuşit să observ multe lucruri la care nu m-aş fi gândit până atunci.

Spre exemplu, nu m-am gândit nici măcar o dată că există oameni care călătoresc singuri şi cred că în autocar vor avea o banchetă doar pentru ei. Cum vine asta? Nu ştiu! Dar da, am avut oameni care au avut această pretenţie fără să plătească încă un loc. Pur şi simplu considerau ca li se cuvine. Pe lângă asta au fost încă multe, multe lucruri ciudate cu care m-am confruntat, dar cu siguranţă voi avea timp să vi le povestesc pe toate.

Revenind la subiect, în urma experienţei mele cu autocarul, m-am gândit să scriu câteva idei, în special pentru cei care nu au călătorit niciodată cu acest mijloc de transport, dar urmează să o facă.

  • În primul rând ar trebui să ştiţi că autocarul nu este cel mai confortabil mijloc de transport.  Mai ales daca sunteti niste persoane mai pretentioase sau mai exigente atunci cand vine vorba de concediul vostru, trebuie sa luat in calcul faptul ca un autocar poate transporta chiar si 50-60 (+) de oameni, asa ca atmosfera poate fi uneori mai…incordata.
  • Pe distante mai lungi (eu faceam cam 15 +/- ore pana in Paralia), se fac opriri cam din 3 in  3 ore. Se mai opreste si in cazuri speciale (pipi pauza pentru una-doua persoane care nu mai pot astepta, probleme de sanatate, etc.), dar nu va opri nimeni daca v-au amortit picioarele sau va doare spatele din cauza statului pe scaun.  Probabil jumatate de autocar sufera de aceeasi problema, dar daca s-ar face pauza din ora in ora, cu siguranta numarul de ore petrecute pe drum s-ar dubla. Asa ca, daca stiti ca nu rezistati prea multe ore stand pe scaun, incercati un alt mijloc de transport pentru concediu.
  • Oamenii sunt pretentiosi, probabil de asta se spune ca lucrul cu oamenii este cel mai dificil. Cu siguranta cei 50 de calatori vor avea cereri diferite in ceea ce priveste temperatura din masina, asa ca va sfatuiesc sa va luati pe drum atat haine subtiri, cat si haine groase. Chiar daca plecati la mare in mijlocul verii, trebuie sa aveti la voi o bluza mai groasa, poate niste pantaloni lungi, si daca va este incomod sa purtati pantofi inchisi, va puteti lua o pereche de sosete. Lucrul cel mai important atunci cand calatoriti cu autocarul este sa va acoperiti capul. O sa vi se para putin ciudat ca va spun toate lucrurile astea, dar credeti-ma ca stiu ce spun. O palarie, o esarfa sau o gluga, orice, doar sa nu fiti nevoiti sa suportati clima direct pe voi pe parcursul intregului drum.
  • Nu va parfumati excesiv in autocar. Fiind un spatiu restrans si destul de putin aerisit (la autocare nu se pot deschide geamurile), poate fi destul de neplacut sa parfumati toti calatorii, asa ca daca nu vreti sa va sara vecinii in cap, incercati sa pastrati momentele “fashion” pentru concediu.
  • Nu vorbiti tare. Cred ca nu ar mai trebui sa dezvolt partea aceasta, pentru ca mi se pare o chestie de bun simt sa nu auda tot autocarul ce vorbesti tu cu vecinul de bancheta.
  • Nu mancati. Unele firme de transport nu accepta  ca turistii sa manance in autocar (pe buna dreptate), dar daca totusi nu va puteti abtine, incearcati sa nu murdariti nimic in jur. Probabil ca in masina personala nu manacati :).
  • Ca sa va treaca timpul ceva mai repede, puteti sa folositi un mp3 player si niste casti pentru a asculta muzica. Totusi, daca faceti acest lucru, incercati sa nu exagerati cu volumul in casti. Poate vecinilor nu le place atat de mult muzica pe care o ascultati dumneavoastra.
  • Nu consumati bauturi alcoolice!
  • Si un ultim sfat pentru a va face calatoria mai usoara ar fi sa folositi acele pernute pentru gat, speciale pentru calatorii. Va spun sigur ca merita toti banii!!!

neck

Deocamdata cam atat despre calatoriile cu autocarul. Chiar daca nu este cel mai rapid si confortabil mijloc de transport, mie mi se pare ok pentru distante scurte si pentru circuite. Sper ca v-au fost utile sfaturile mele 🙂

Nu uitati sa intrati pe pagina noastra de facebook si pe pagina de instagram @traveliciousonline :).

