O zi la Viena

viena

 

Am fost la Viena de două ori. Prima dată anul trecut în vară şi a doua oară la târgul de Crăciun. Frumos, elegant, cât de cât, m-am cam înamorezat de acest oraş şi abia aştept să-l mai văd încă o dată.

Prima oară, în vara anului 2015, plănuiam un weekend la Sighişoara. Am căutat cazare (vă spun sincer că ştiu toate pensiunile din Sighişoara), dar nu prea aveam noroc să găsim o cameră pentru trei persoane. Văzând toate acestea, unul dintre colegii de călătorie a venit cu o idee genială “Nu vreţi să mergem la Viena?”.  Trecerea a fost puţin cam…bruscă, dar ne-am descurcat.

Am deschis booking-ul, am răscolit toate hotelurile posibile şi imposibile, şi până la urmă ne-am cazat la etajul 11 al hotelului Airo, foarte aproape de aeroport. N-am ţinut neapărat să avem 5 stele şi hotel în zonă centrală. Ţinând cont că nu am stat decât două nopţi şi zilele le-am petrecut vizitând, Airo a fost alegerea mai mult ca perfectă.

11791675_1097853643576450_2097978924_n

Am plecat  către Austria într-o vineri seara, după ce am încheiat programul de lucru şi am savurat o cafea tare. Am călătorit cu maşina personală, trei persoane şi bagajele noastre.

Am avut la dispoziţie o zi pentru vizitat (sâmbătă) aşa că am avut grijă să ne facem planurile încă de acasă. Am stabilit exact ce vrem să vizităm, am marcat locurile pe hartă şi aşa am văzut aproape toată Viena într-o singură zi.

Înainte de a începe vizitarea oraşului, ar trebui să vă luaţi la voi o hartă (sau GPS), şi puteţi cere câteva indicaţii personalului de la hotel. Eu aşa am făcut şi totul a fost bine, până când am început să mai cerem îndicaţii oamenilor de pe stradă şi…nu am ajuns chiar bine. Norocul nostru a fost că am întâlnit o doamnă din România, stabilită acolo de 10 ani cu căţel şi cu purcel, care a fost foarte amabila şi ne-a explicat cum stă treaba cu mijloacele de transport în comun.

Am uitat să menţionez faptul că e mai sănătos să vă plimbaţi cu mijloacele de transport în comun prin Viena. Metroul are staţii la absolut toate obiectivele turistice, deci nu are rost să vă încurcaţi cu maşina(parcare scumpă, aglomeraţie).

DSCN6024

Am început cu Palatul Belvedere, unde am încercat să nu pierdem foarte mult timp. Nici nu prea aveam cum, pentru că exact când am ajuns, acolo se desfăşura o nuntă, aşa că am vizitat curtea, ne-am pozat, şi am plecat către următoarea destinaţie.

DSCN5745

Am urcat în metrou şi ne-am oprit la staţia Palatului Schonbrunn. Aici treaba este un pic mai complicată. Noi, fiind pentru prima oară în Austria, nu am ştiut cum stă treaba, dar până nu dai cu capul nu ai de unde să ştii, aşa că acum suntem informaţi :).

Dacă vreţi să vizitaţi Palatul Schonbrunn, ideal ar fi să vă rezervaţi o zi doar pentru el. Este un palat mare, cu o curte imensă, dar este şi un loc foarte aglomerat. Aţi putea să fiţi mai comozi şi să vă rezervaţi biletele online. Noi nu am ştiut despre treaba asta, aşa că am ajuns acolo, ne-am aşezat la coadă (şi ce coadăăăă) şi ne-am cumpărat biletele după ce am studiat broşura cu variante. Am plătit 21 de euro pentru turul palatului cu ghid audio în limba română şi pentru vizitarea curţii palatului, fără niciun fel de ghid. Întregul tur  era estimat cam la 3-4 ore de vizitare, în funcţie de cât de mult timp petreceam în curte, plus o oră şi jumătate aşteptare până să întrăm înăuntru, pentru că era foarte aglomerat şi s-au decalat grupurile. Mno, acum sper că întelegeţi de ce este bine să vă programaţi o zi doar la Palatul Schonbrunn :).

După cele câteva ore de alergare prin palatul lui Sisi, am plecat mai departe către următoarea destinaţie. Ne-am urcat din nou în metrou şi am coborât la staţia Mariahilfer Sthrasse, pentru a vizita celebra stradă “de firmă”. Am încercat să nu pierdem foarte mult timp, pentru că nu am mers în Viena cu scopul de a face shopping, dar totuşi nu ne-am putut abţine să nu intrăm în câteva magazine.

DSCN5966

De aici am plecat către Prater. După atâtea ore de mers pe jos prin soare, chiar ne doream să ne dăm puţin peste cap cu toate drăcoveniile ce se găseau acolo. Am încercat câteva dintre atracţiile parcului, ne-am dat peste cap, am sărit, ne-am zguduit, am mai cumpărat nişte suveniruri, şi aşa am mai scăpat puţin de oboseală pentru a ne îndrepta cu mai mult spor către DonauTower.

Am avut norocul să ajungem în turn chiar când apunea soarele, aşa că am avut parte de un peisaj minunat. Am plătit 7.40 euro şi am urcat cu liftul până în vârful turnului, unde se află o cafenea şi un restaurant înconjurat de sticlă, de unde se poate vedea toată frumuseţea oraşului.

DSCN5996

 

Cam asta a fost prima mea calatorie la Viena.

Daca doriti sa vedeti mai multe fotografii, intrati pe pagina de facebook Travelicious :).

 

 

